جمعه, 31 فروردين 1403

راهنمای سفر فرانسه

راهنمای سفر فرانسه

فرانسه، جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در دنیا است. با شنیدن نام فرانسه به یاد انواع و اقسام پنیرهای لذیذ، برج ایفل و پیشخدمت‌های اتوکشیده می‌افتیم. این کشور زیبا، غذاهایی لذیذ، تاریخی غنی و پربار و فضایی دوست‌داشتنی دارد.

هیچ چیزی مانند یک گردش چند ساعته در حوالی رود سن، نمی‌تواند حال و هوایتان را عوض کند. هر کسی با هر سلیقه‌ای که به این کشور سفر کند، قطعا با خاطرات و تجربیات لذت‌بخش به خانه‌ی خود باز می‌گردد. تاریخچه‌ی غنی و پربار این کشور سبب شده که در گوشه و کنار آن، بناهای تاریخی، قلعه‌ها و آثار معماری باشکوهی را ببینید که همگی نشانی از فرهنگ غنی این کشور بی‌نظیر هستند. البته سفر به فرالنسه، سفر گران‌قیمتی خواهد بود. برای دیدن همه‌ی جاذبه‌های گردشگری و لذت بردن از همه‌ی زیبایی‌های فرانسه باید هزینه‌های زیادی را بپردازید. پس سعی کنید که قبل از سفر به فرانسه، مبلغی را برای هزینه‌های اضافی که ممکن است در طول سفر پیش بیایند، کنار بگذارید. البته این راهنمای سفر هم به شما کمک می‌کند که هزینه‌های خود را تا حدی کاهش دهید.

نکته‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

یک گردش چند ساعته ترتیب دهید

 

غذا خوردن در رستوران در کشور فرانسه یک فعالیت تفریحی گران‌قیمت محسوب می‌شود. رستوران‌ها می‌توانند بودجه‌ی یک روز سفر شما را به راحتی به خود اختصاص دهند. اما نگران نباشید. می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی کمتری، یک پیک نیک لذت بخش ترتیب دهید. به یک فروشگاه محلی سر بزنید، کمی نان و پنیر و میوه و گوشت تهیه کنید و برای یک گردش چند ساعته‌ی لذت‌بخش برنامه‌ریزی کنید. با پرداخت کمتر از ۱۰ یورو می‌توانید یک غذای عالی برای خودتان تهیه کنید.

برای رفت و آمد از قطار استفاده کنید

 

مسافرت با قطار در اروپا بسیار ارزان‌قیمت است و البته یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای سفر به اطراف فرانسه است. خطوط TGV یا قطارهای سریع‌السیر کمی گران هستند اما سایر قطار‌ها هزینه‌های کمتری دارند. به علاوه اگر بلیط‌های اعتباری Eurail تهیه کنید، می‌توانید هزینه‌های خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

 

از فروشگاه‌های محلی، خرید کنید

 

دوست دارید یک غذای لذیذ محلی را امتحان کنید؟ پس همان کاری را انجام دهید که خود فرانسوی‌ها انجام می‌دهند. سری به بازارهای محلی بزنید، ماهی و پنیر و نان و سایر مواد مورد نیاز را تهیه کنید. به جای رستوران رفتن، خودتان دست به کار شوید و یک غذای لذیذ فرانسوی درست کنید. این کار، هزینه‌های شما را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

از سرویس‌های اشتراک‌گذاری وسیله‌ی نقلیه، استفاده کنید

 

اگر برنامه‌ی سفرتان انعطاف‌پذیر و قابل تغییر است، می‌توانید از این سرویس‌ها با نام BlaBlaCar استفاده کنید. از این وسایل نقلیه می‌توانید برای سفرهای بین شهری استفاده کنید. از مزایای این کار علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌ها این است که می‌توانید با فرهنگ و زندگی عامه‌ی مردم از نزدیک آشنا شوید. راننده‌های این سرویس‌ها کاملا تاییدشده و قابل اطمینان هستند.

اطلاعات کشور فرانسه

مناطق دیدنی فرانسه

مراکز خرید پاریس

هتل های فرانسه