پنج شنبه, 09 فروردين 1403

راهنمای سفر به اسپانیا

اسپانیا کشوری زیبا، جالب و پویا است. مادرید و بارسلونا، شهرهایی شلوغ و پر‌هیاهو هستند. برای دیدن سبک زندگی و معماری موروها (Moors) یا همان مسلمانان اسپانیا، می‌توانید به شهر گرانادا (Granada) سفر کنید. بازدید از سرزمین زیبای باسک (Basque) در شمال اسپانیا خالی از لطف نیست. والنسیا، بندری زیبا است که جشنواره‌ی گوجه‌فرنگی آن در ماه آگوست تعداد بیشماری گردشگر را از سراسر دنیا به شهر Buñol فرامی‌خواند. گردشی کوتاه در جزایر قناری یا ایبیزا (Ibiza) سفر فراموش‌نشدنی شما را تکمیل خواهد کرد. فهرست دیدنی‌های اسپانیا تمامی ندارد. اسپانیا کشوری دوست‌داشتنی و متنوع است که البته سفر به آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی، هزینه‌های کمتری را به شما تحمیل می‌کند.

 

هزینه‌های اقامت

هزینه‌ی اقامت در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی، پایین‌تر است. هزینه‌ی اقامت در هاستل‌ها از شبی ۱۵ یورو (۶۶,۹۶۴ تومان) شروع می‌شود و در شهرهای بزرگ مثل بارسلونا و مادرید به ۳۰ یورو (۱۳۳,۹۲۹ تومان) نیز می‌رسد. کرایه‌ی اتاق‌های خصوصی در هاستل‌ها با یک تخت دونفره، شبی ۴۰ یورو (۱۷۸,۵۷۱ تومان) هزینه دارد. هزینه‌ی هتل‌های ارزان‌قیمت نیز از همین مقدار شروع می‌شود و بالا می‌رود. در شهرهای کوچک‌تر می‌توانید امکانات اقامتی ارزان‌تری نیز پیدا کنید.

هزینه‌ی خورد و خوراک

با پرداخت ۳ تا ۷ یورو (۱۳,۳۹۳ تا ۳۱,۲۵۰ تومان) می‌توانید ساندویچ و تاپاس (tapas) ارزان‌قیمت سفارش دهید. تاپاس نوعی پیش‌غذای اسپانیایی و در واقع یک خوراک حاضری محسوب می‌شود. یک وعده غذا در یک رستوران خوب در حدود ۱۰ تا ۱۳ یورو (۴۴,۶۴۳ تا ۵۸,۰۳۶ تومان) هزینه دارد. اگر دوست دارید پائیا (paella) که یک غذای سنتی اسپانیایی است به همراه نوشیدنی و پیش‌غذا میل کنید، باید برای هر وعده در حدود ۲۲ یورو (۹۸,۲۱۴ تومان) هزینه کنید. اسپانیا رستوران‌های گران و مجلل زیادی دارد که صرف یک وعده غذا به اضافه‌ی نوشیدنی در یکی از آنها در حدود ۲۷ یورو (۱۲۰,۵۳۶ تومان) هزینه خواهدداشت. فست‌فودها از جمله مک دونالد و Maoz، شش یورو (۲۶,۷۸۶ تومان) قیمت دارند. هزینه‌ی تهیه‌ی خورد و خوراک یک هفته از فروشگاه در حدود ۳۰ یورو (۱۳۳,۹۲۹ تومان) می‌شود و چندان پر‌هزینه نیست به خصوص اگر از بازارچه‌های محلی و شلوغی که در سراسر این کشور وجود دارند، مواد غذایی خود را تهیه کنید.

هزینه‌های حمل‌و‌نقل

هر سفر با مترو یا اتوبوس در حدود ۱ تا ۳ یورو (۴,۴۶۴ تا ۱۳,۳۹۳ تومان) هزینه دارد. استفاده از سیستم حمل‌و‌نقل ریلی اسپانیا (Renfe) ممکن است کمی گران باشد. قطارهای پر‌سرعت بسته به مسافتی که طی می‌کنید و میزان شلوغی و خلوتی مسیر، بین ۵۰ تا ۱۴۰ یورو (۲۲۳,۲۱۴ تا۶۲۵,۰۰۰ تومان) هزینه دارند. قطارهای منطقه‌ای کم‌سرعت، به ازای هر مسیر در حدود ۱۵ تا ۴۵ یورو (۶۶,۹۶۴ تا ۲۰۰,۸۹۳ تومان) قیمت دارند. بهترین انتخاب برای سفرهای درون‌شهری ارزان، استفاده از اتوبوس‌های شبانه است که جا‌به‌جایی با آنها ۱۸ یورو (۸۰,۳۵۷ تومان) تمام می‌شود.

هزینه‌ی بازدید از اماکن گردشگری و فعالیت‌های تفریحی

موزه‌ها و سایر جاذبه‌های گردشگری در اسپانیا بین ۲ تا ۱۴ یورو (۸,۹۲۹ تا ۶۲,۵۰۰ تومان) هزینه دارند. غواصی در جزیره‌ها، ۴۵ یورو (۲۰۰,۸۹۳ تومان) برایتان تمام می‌شود.

 

از اتوبوس استفاده کنید

گرچه سیستم حمل‌و‌نقل ریلی سریع است اما برایتان گران تمام می‌شود. اگر زمان کافی دارید و مایلید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، از اتوبوس استفاده کنید.

استفاده از کارت‌های هوشمند city pass

بسیاری از مسافران از این کارت‌ها استفاده نمی‌کنند اما اگر شما قصد دارید تا به همه‌ی جاذبه‌های گردشگری سر بزنید و از آنها دیدن کنید، استفاده از این کارت‌های هوشمند، هزینه‌های بازدید از اماکن دیدنی و ورودی آنها را ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. به این ترتیب، در انتخاب وسیله‌ی حمل‌و‌نقل خود، آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. پس اگر از علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری نظیر موزه‌ها و آثار تاریخی هستید، حتما از این کارت‌ها استفاده کنید.

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های اسپانیا

شهر مادرید را بگردید

 پایتخت اسپانیا، به موزه‌ها، غذای محلی و لذیذ تاپاس و شب‌زنده‌داری‌هایش شهرت دارد. در سفر به مادرید، بازدید از موزه‌ی Prado، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

مادرید

 

 از دیدن شهر زیبای بارسلونا لذت ببرید

مثل مادرید، این شهر زیبا نیز به زندگی شبانه و خیابان‌های قدیمی و شگفت‌انگیزش شهرت دارد. بارسلونا، تاریخی غنی را در دل خود جای داده است. در سفر به این شهر باید مانند اهالی آن تا ده صبح بخوابید و نیمه‌شب، شام بخورید. در بارسلونا می‌توانید از یکی از بهترین موزه های تاریخ اروپا دیدن کنید. بدون شک از سفر به این شهر پرهیاهو لذت خواهید برد.

بارسلونا

از شرکت در جشنواره‌ی گوجه‌فرنگی لذت ببرید

جشنواره‌ی مبارزه با گوجه‌فرنگی توماتینا یا La Tomatina در آخرین چهارشنبه‌ی ماه آگوست در شهر Buñol برگزار می‌شود. ده‌هاهزار نفر از مردم و گردشگران در این شهر کوچک جمع می‌شوند تا ده‌ها تن گوجه‌فرنگی را به یکدیگر پرتاب کنند. پس اگر در ماه آگوست به اسپانیا سفر می‌کنید، در این جشنواره شرکت کنید و از شادی و هیاهوی آن لذت ببرید.

جشنواره‌ی گوجه‌فرنگی

در جشنواره‌ی گاوبازی شرکت کنید

این جشنواره در ماه جولای و به مدت چند روز در Pamplona برگزار می‌شود. فرقی نمی‌کند که فرد شجاعی باشید یا نه در هر صورت از شرکت در این جشنواره لذت می‌برید. اگر تمایلی به گاوبازی ندارید، می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌هایی که سرو می‌شوند را امتحان کنید و شال قرمزی ببندید و از دیدن مراسم لذت ببرید.

جشنواره‌ی گاوبازی

در تاریخ پر ‌فراز‌و‌نشیب گرانادا گشتی بزنید

این شهر قدیمی که زمانی محل اقامت موروها یا همان مسلمانان اسپانیا بوده، بسیار دیدنی و زیبا است. گشت‌و‌گذار در خیابان‌های قدیمی مرکز شهر و بازدید از کاخ الحمرا که یکی از مشهورترین بناهای اسلامی جهان است، خالی از لطف نخواهد بود. سفر به جنوب اسپانیا بدون دیدن این منطقه کامل نخواهد شد.

گرانادا

در Costa Del Sol یا ساحل آفتاب قدم بزنید

سری به این ساحل زیبا بزنید و از آرامش آن لذت ببرید. این ساحل که با نام "ساحل آفتاب" نیز شناخته می‌شود، در جنوب اسپانیا واقع شده است و به داشتن چشم‌اندازهای زیبا و شب‌های پرهیاهو و پر از توریست شهرت دارد. بهترین نقطه‌ی این منطقه، شهر مالاگا است.

ساحل آفتاب 

گشتی در شهر تاریخی سویا (Sevilla) بزنید

سویا شهری فو‌ق‌العاده زیبا با کلیساها، کاخ‌ها و بناهای تاریخی باشکوه و متعدد است. مراکز خرید بیشماری نیز در این شهر وجود دارند. یکی از جالب‌توجه‌ترین بخش‌های این شهر محله‌ی یهودی‌ها است. سویا یک شهر دانشگاهی بزرگ محسوب می‌شود.

سویا

از جزایر اطراف دیدن کنید

برخی از زیباترین جزایر اروپا در اسپانیا واقع شده اند؛ از جزیره‌ی ایبیزا (Ibiza) گرفته تا جزایر قناری. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که در ماه‌های جولای و آگوست، این جزایر، بسیار شلوغ و البته گران هستند.

جزایر قناری

در ارتفاعات Sierra Nevada کوهنوردی کنید

این منطقه‌ی کوهستانی مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی در تابستان و اسکی در زمستان است. شهرهای کوچک و زیبای متعددی در این منطقه انتظار گردشگران را می‌کشند. این منطقه یکی از زیباترین بخش‌های کشور اسپانیا و مکانی فوق‌العاده برای تجربه‌ی فعالیت‌های تفریحی در فضای باز است.

ارتفاعات Sierra Nevada

از شهر سن سباستین (San Sebastián) بازدید کنید

مرکز منطقه‌ی باسک اسپانیا، شب‌های پرجنب‌و‌جوش و ساحل چشم‌نوازی دارد. علاوه‌براین، معماری منحصربه‌فرد این منطقه سبب شده که این شهر به یکی از زیباترین و جالب‌توجه‌ترین شهرهای اسپانیا تبدیل شود.

شهر سن سباستین

در ارتفاعات پیرنه (Pyrenees) از طبیعت لذت ببرید

رشته‌کوه باشکوه پیرنه که چون دیواری فرانسه را از اسپانیا جدا می‌کند، با روستا‌ها و دهکده‌های قرون وسطایی مزین شده است. در این منطقه می‌توانید از پیاده‌روی در مسیر‌های زیبا و اسکی در فصل زمستان لذت ببرید.

ارتفاعات پیرنه (Pyrenees)

از مسجد جامع قرطبه (Mezquita de Cordoba) بازدید کنید

این مسجد یکی از بدیع‌ترین آثار تاریخی مسلمانان در اسپانیا است. طاق‌های بزرگ، ستون‌های یشمی، زمین مرمرین، محراب‌های طلاکاری شده و گنبدهای مزین این مسجد، شما را به دوران تسلط و تاثیر مسلمانان بر Córdoba می‌برد.

مسجد جامع قرطبه

گشت‌و‌گذار در شهر سالامانکا (Salamanca) را فراموش نکنید

این شهر شاید در ابتدا ساکت و دلگیر به نظر برسد اما شور زندگی در گوشه گوشه‌ی آن نهفته است. سالامانکا یک شهر دانشگاهی است که فضایی دوستانه بر آن حاکم است. در این شهر از دیدن بناهای تاریخی، شب‌های پر‌جنب‌و‌جوش و معاشرت با تعداد بیشماری از گردشگران، لذت خواهید برد.

سالامانکا

از موزه‌ی گوگنهایم (Guggenheim) بیلبائو دیدن کنید

یکی از مشهورترین موزه‌های جهان، موزه‌ی گوگنهایم است که در شهر بیلبائو واقع شده و مجموعه‌ی گران‌قدری از هنر مدرن را به نمایش می‌گذارد. حتی اگر علاقه‌ای به دیدن آثار هنری مدرن ندارید، بازدید از ساختمان جالب و مشهور این موزه را که توسط Frank Gehry طراحی و ساخته شده است، از دست ندهید.