سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

راهنمای سفر به فنلاند

راهنمای سفر به فنلاند

فنلاند نسبت به بسیاری از مناطق شمالی، آب و هوای ملایم‌تری دارد که این تحت تاثیر جریان گلف استریم و جریان‌های اقیانوسی گرم است. دریاچه‌ها و خلیج‌های متعدد فنلاند هم تاثیر زیادی در ملایم‌تر شدن هوا دارند. دمای هوا در ماه جولای بین ۱۳ تا ۱۷ درجه‌ی سانتیگراد است. فوریه، سردترین ماه سال است و دمای هوای فنلاند در این ماه به منفی ۲۲ تا منفی ۳ درجه‌ی سانتیگراد می‌رسد.در شمال فنلاند، دمای هوا در زمستان به منفی ۳۰ تا منفی ۵۰ درجه هم می‌رسد. این سرما گاهی با وزش بادهای سرد و شدید همراه است. نواحی جنوبی، از دسامبر تا آوریل پوشیده از برف هستند. در بیشتر مناطق این کشور در فصل زمستان، یخبندان وجود دارد و خلیج بوتنی و خلیج فنلاند با یخ پوشیده می‌شوند.در فصل زمستان در شمالی‌ترین مناطق این کشور، تاریکی مطلق وجود دارد و خورشید تا دو ماه طلوع نمی‌کند. در نواحی جنوبی طول روز بسیار کاهش می‌یابد و به شش ساعت در اواسط زمستان می‌رسد. در نواحی شمالی، پدیده‌ی خورشید نیمه‌شب در فصل تابستان مشاهده می‌شود. در شمالی‌ترین مناطق فنلاند، خورشید تا دو ماه و نیم بالای افق می‌ماند. در نواحی جنوبی طول روز به ۱۹ ساعت هم می‌رسد.نواحی شمالی فنلاند در فصل زمستان بهترین مقصد برای تماشای پدیده‌ی شگفت‌انگیز شفق قطبی است.فراموش نکنید که در فصل پاییز و زمستان، هوا ممکن است به سرعت تغییر کند و وزش باد و بارش برف شدید به وقع بپیوندد. این شرایط آب و هوایی برای کسانی که در دل طبیعت هستند می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به فنلاند، به هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر می‌خواهید از بارش برف و ورزش‌های زمستانی لذت ببرید، از دسامبر تا مارس بهترین زمان است. برای اینکه از هوای آفتابی بهاری و زنده شدن طبیعت لذت ببرید، از آوریل تا مه بهترین زمان برای سفر است. اگر می‌خواهید روزهای گرم و بلند تابستانی و رویدادهای مختلف را تجربه کنید، ژوئن، جولای و آگوست بهترین ماه‌های سال برای سفر به فنلاند هستند.

 

 

در بوفه‌ی رستوران‌ها غذا بخورید

بسیاری از رستوران‌ها برای وعده‌ی ناهار غذای ویژه‌ای در بوفه‌ی رستوران عرضه می‌کنند که ارزان‌تر است و بین ۸ تا ۱۲ یورو (۳۰ هزار تا ۴۴ هزار تومان) قیمت دارد. با این کار می‌توانید هم غذاهای محلی را امتحان کنید و هم از تخفیف ویژه استفاده کنید.

از سرویس کوچ سرفینگ استفاده کنید

استفاده از سرویس کوچ سرفینگ در این کشور بسیار رایج است. در این سایت می‌توانید میزبان‌های زیادی پیدا کنید که تمایل دارند به رایگان از شما در منزل خود پذیرایی کنند. علاوه بر این که هزینه‌ی اقامت شما به صفر می رسد می‌توانید با اهالی شهرها از نزدیک آشنا شوید و زندگی محلی را از نزدیک لمس کنید.

از سرویس کرایه‌ی اشتراکی اتومبیل استفاده کنید

اگر می‌خواهید در هزینه‌های رفت و آمد خود در این کشور صرفه‌جویی کنید، بهترین کار استفاده از سرویس‌های کرایه‌ی اشتراکی خودرو است. اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که با کمک آنها می‌توانید اتومبیل کرایه کنید و هزینه‌های خود را با دیگر مسافران تقسیم کنید مثلا اپلیکیشن‌های Kyydit و Carpool World. با کمک این نرم‌افزارها رانندگانی را پیدا می‌کنید که دنبال مسافر بیشتر هستند. استفاده از این سرویس البته رایگان نیست اما نسبت به اتوبوس و قطار ارزان‌تر است و هزینه‌های سفر شما را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

در فصل خلوت سال سفر کنید

از سپتامبر تا ماه مه، هوا در فنلاند سرد است اما در این مدت زمان، هزینه‌های سفر به فنلاند بسیار کاهش می‌یابد و شهرهای شلوغ و بزرگ، خلوت می‌شوند.

از تورهای گشت شهری رایگان استفاده کنید

یکی از نکات مثبت سفرهای اروپایی این است که در بسیاری از شهرها می‌توانید در تورهای پیاده‌روی رایگان شرکت کنید. این تورها روشی عالی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری، آشنایی با تاریخ و یادگیری در مورد فرهنگ یک کشور هستند بدون اینکه بابت آنها هزینه‌ای بپردازید. سایت Freetours.com یک تور برای هلسینیکی دارد. برای اطلاع از تورهای دیگر در شهرهای دیگر، با پذیرش هتل یا هاستل محل اقامتتان مشورت کنید.

کارت گردشگری هلسینکی بگیرید

اگر قصد دارید در سفر به هلسینکی از جاذبه‌های متعددی دیدن کنید این کارت مناسب شماست. این کارت شامل حمل و نقل رایگان با وسایل حمل و نقل عمومی، ورودی رایگان به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و تورهای گشت شهری رایگان با قایق یا اتوبوس است. کارت ۲۴ ساعته‌ی گردشگری هلسینکی را می‌توانید با پرداخت ۴۳ یورو (۱۵۶ هزار تومان) بخرید. کارت‌های ۴۸ ساعته و ۷۲ ساعته به ترتیب ۵۳ یورو (۱۹۳ هزار تومان) و ۶۳ یورو (۲۲۹ هزار تومان) هزینه دارند.

جاذبه‌های گردشگری

فنلاند مقصد گردشگری کمتر شناخته‌شده‌ای است که جاذبه‌های گردشگری متنوع و بی‌نظیری دارد؛ از شهرهای تاریخی و فرهنگی گرفته تا جنگل و مجمع‌الجزایر و چشم‌اندازهای زیبای طبیعی. این کشور اروپایی با وجود اینکه کمتر از سایر کشورهای این قاره مورد توجه گردشگران قرار دارد، هیچ چیزی از آنها کم ندارد جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در کنار طبیعت بکری که هم برای تفریحات زمستانی مناسب است و هم برای تفریحات تابستانی، دست به دست هم داده‌اند تا فنلاند یک مقصد گردشگری کامل و جذاب باشد.هلسینکی، مقصد اصلی گردشگران فنلاند است؛ بهترین موزه‌ها، گالری‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید فنلاند را در این شهر خواهید دید. به راحتی می‌توانید یک هفته‌ی تمام را به گشت و گذار در این شهر و جاذبه‌های فرهنگی و هنری بی‌نظیرش بگذرانید. کلیسای زیرزمینی Rock Church، آثار معماری پیرامون میدان Senate و تالار شهر از دیدنی‌های این شهر زیبا هستند.