شنبه, 08 ارديبهشت 1403

مجسمه بودایی (لیشان)

مجسمه بودایی (لیشان) مجسمه ایی است که تمامی قرن هشتم میلادی صرف ساختن این مجسمه شد. مجسمه لیشان حدو.د 233 فوت ارتفاع و در کوهستانهای منطقه مرکزی چین قرار دارد همچنین در 1400 مایلی غرب شانگهای ایجاد شده است. این مجسمه غولپیکر با توجه به اینکه بسیار بزرگ است و دور از ذهن اغلب مسافران و گردشگران است اما باز هم به عنوان یکی از بزرگترین مجسمه های بودای جهان محسوب می شود. عظمت و بزرگی این مجسمه تا حدی است که می توان هر یک از اعظای آن را با بنا های تاریخی بزرگ مقایسه کرد. به عنوان مثال می توان به گوشهای مجسمه اشاره کرد که هر کدام از آنها 23 فوت و به اندازه یک ساختمان دو طبقه اند. انگشت کوچک پای آ« یکی از مناسب ترین جاها برای نشستن و استراحت کردن است. در قسمت سر مجسمه 21 هزار شبکه مویی و پیچ در پیچ مجسمه اشاره کرد.


 ساحل پنهان جزایر ماریتا:

این ساحل زیبا در زیر سطح زمین قرار دارد. یک ساحل ناشناخته در زیر سطح زمین است که از آب بسیار شفافی دارد. هر ساله گردشگران زیادی از این ساحل ناشناخته دیدن می کنند، گردشگران می توانند هم از طریق شنا کردن و هم توسط قایق از این ساحل دیدن کنند.

 

 


 جزیره ایی که می تواند از وسط جدا و مجددا به ادغام شود:

این جزیره در اقیانوس آرام قرار دارد. در برخی از مواقع این جزیره به دو نصف تقسیم می شود و لی باز به طور خوکار به هم ادغام می شوند. هیچ زمان مشخصی برای جدا شدن این جزیره از هم وجود ندارد. جدا بون این دو قسمت اصولا 1 تا دو روز و بعضی از مواقع هم 4 روز طول می کشد. و فاصله آنها از هم هم 4 متر می باشد.

 

 


شالیز های پلکانی بابانو فلیپین

شالیزهای پلکانی بابانو یکی از عجیبترین نقاط دنیا به شمار می آید. مساحت این شالیزها 10.360 کیلو متر مربع و 1500 کیلومتر از سطح دریا بالاتر قرار گرفته است. تکیه گاه شالیزهای پلکانی بابانو کوه ایفوگو می باشد. این شالیزار ها را خود فلیپینی ها ساخته اند و حدود 2000 سال است که بر روی این شالیزارها در حال کار هستند. از سوی دیگر این شالیزارها را می توان شاهکار ی در صنعت کشاورزی دانست چون حدود 2000 سال پیش که این شالیزارها ساخته شد طوری طراحی شده است که از آب کوهستان به صورت خودکار آبیاری شود. 

 


دریاچه Hilliar:

دریاچه Hilliar  در استرالیا در طول سال رنگ صورتی خود را حفظ می کند. حتی اگر آب این دریاچه را در بظری بریزید همچنان رنگ صورتی خود را حفظ می کند. دلیل این رنگ صورتی هم همچنان به صورت راز باقی مانده است. اما برخی از محققان بر این باورند که ممکن است به دلیل نمک زیاد موجود در آب و حل شدن با باکتری ها باعث به وجود آمادن این رنگ شود. 

 

 


Huacachina:

Huacachina  یک آبادی در میان میان کویر است. که به فاصله 5 ساعت در جنوب لیما قرار گرفته است. سوراخ آبی که در این آبادی قرار دارد به ایستگاهی برای گردشگرانی تبدیل شده که از شن سواری خسته شده اند و می خواهند استراحت کنند. 

 


شهر کوچک castellucio di norcia  این شهر کوچک زیبا در نزدیکی های ایتالیا قرار دارد. از دلایل معروفیت این شهر نمایش فوق العاده رنگها که از اواخر مه تا اوایل جولای چشم هر بیننده ایی را نوازش می کند.