جمعه, 14 ارديبهشت 1403

مالزی دارای 13 استان است که استاندار هر استان را اصطلاحا شاه می نامند.

اسلام در مالزی:

مردم مالزی بسیار مردمی خونگرم و مهمان نواز هستند. در این کشور مسلمانها دارای فروشگاه ها، رستوران هایی هستند که با آرم حلال مشخص شده است. هندوها و چینی های که در مالزی زندگی می کنند بودایی هستند. اغلب بومیهای مالزی مسلمان هستند و بسیار مردمی خون گرم و بخخشنده ایی هستند. در کشور مالزی نظم و ترتیب خاصی به چشم. که سر چشمه این فرهنگ بیشتر به خاطر چینی ها و فروهنگ اروپایی است که در این کشور وجود دارد. در این کشور تنها یک قمار خانه وجود دارد که ورود افراد مسلمان به این قمار خانه ممنوع اعلام شده. وقتی برای اولین بار به مالزی سفر می کنید با یک کشور چند فرهنگی، چند زبانی، چند ملیتی روبه رو می شوید.

شهروندی در کشور مالزی:

در این کشور بر اثاث حقوق مدنی به افراد حق شهروندی داده شده است. همه ساکنان کشور مالزی بدون اینکه هیچ شهروندی داده شده باشد در داخل ایالت خود فدرال هستند. برای هر شهروندی که در مالزی زندگی می کند در سن 12 سالگی کارت سلامت صادر می شود. در این کشور افراد باید همیشه کارت شناسی خود را به همراه داشته باشند که در هر زمانی که پلیس به آنها گیر داد بتوانند کارت شناسایی را نشان دهند. همچنین اگر یک پلیس به یک شهروند مالزی مشکوک شده و کارت شناسایی را به همراه نداشته باشد تا 24 ساعت فرصت دارد که کارت شناسایی خود را تحویل پلیس دهد.

اطلاعات ضروری:

کشور مالزی در منطقه زمانی UTC/GMT+8  قرار دارد و 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر می باشد.

زبان رسمی: مالایی

واحد پول: رینگیت (هر رینگیت 7995 ریال می باشد)

نوع برقی شهری: در مالزی برق شهری 240 ولت و 50 هرتز است. 

کد کشور مالزی: +60

شماره های اضطراری: پلیس و آمبولانی 999 ، با موبایل 112

آتش نشان و امداد نجات: 994، با موبایل 112

جهت رانندگی: چپ

آب و هوای کشور مالزی:

کشور مالزی در نزدیک خط استوا قرار دارد. نزدیکی مالزی به خط استوا باعث شده آب و هوای این کشور در طول سال گرم و مرطوب باشد. میانگین بارش سالانه 250 سانتی متر و میانگین دمای هوا 27 درجه می باشد.